ComNetZ leden: Mark Neelemans Fotografie

We zijn meer dan ooit visueel ingesteld. Goed nieuws toch, voor een fotograaf? ‘Beeld is inderdaad heel belangrijk geworden’, bevestigt fotograaf en voormalig ComNetZ-bestuurslid Mark Neelemans uit Terneuzen.

Mark Neelemans Fotografie

We zijn meer dan ooit visueel ingesteld. Goed nieuws toch, voor een fotograaf? ‘Beeld is inderdaad heel belangrijk geworden’, bevestigt fotograaf en voormalig ComNetZ-bestuurslid Mark Neelemans uit Terneuzen. ‘Een bericht op sociale media mét beeld scoort beter dan een post met alleen tekst. Wat je wel ziet, is dat er veel kapers op de kust zijn. Ik probeer me te onderscheiden door snel te leveren, mijn afspraken stipt na te komen en door kwaliteit: ik heb een professionele studio met goeie apparatuur.’

Mark is al 35 jaar fotograaf. ‘Eerst had ik een winkel, met personeel in dienst en zo’n één-uurs-service. Maar twintig jaar geleden heb ik het over een andere boeg gegooid en ben ik me gaan toeleggen op productfotografie voor bedrijven. De laatste jaren heb ik veel opdrachten voor webshops, bijvoorbeeld voor Mores Meubelen, Smulders Textiel en Boost Loyalty. Daar fotografeer ik voor spaaracties van Esso, Airmiles en de Coop. Als je duizend producten moet fotograferen, is bij een offerte de prijs natuurlijk heel belangrijk. Voor de afwisseling is het fijn dat ik een brede klantenkring heb. Ik werk ook geregeld voor de Westerscheldetunnel en de provincie Zeeland.’

Binnen zijn vakgebied blijft Mark zich ontwikkelen. ‘Ik snuffel aan nieuwe dingen, zoals 360 graden fotografie en korte films. Dat is een ander vak, maar heeft wel raakvlakken met fotografie. Dat is ook het interessante aan ComNetZ: je kunt er met anderen sparren over het vakgebied. We moeten ons door professionaliteit onderscheiden van “beunen” en met elkaar de communicatiebranche naar een hoger plan tillen.’